Yusuf dan ada remoiih

on Friday, January 25, 2013


Yusuf dah ada remoih (jambul tajam) macam jeffridin he he






Aksi Yusuf




Hoho..Yusuf dah mula pandai nak melawak/meghagas orang Kedah kata..


**Ibu Yusuf**

Yusuf dan majlis ilmu..





Ni gelagat Yusuf ketika kami bawa dia dengar kuliah Maghrib ayahnya di Masjid Tasek, 16 Jan yang lepas. 
Sesetengah ibu bapa bimbang untuk bawa anak tambah-tambah lagi bayi ke masjid, takut depa buat bising atau menangis kan. Pada pendapat kami, berdasarkan pengalaman, lebih awal anak didedahkan dengan aktiviti masjid, lagi senang untuk kawal depa. Lagipun, masjid atau di majlis-masjlis ilmu kan banyak malaikat (lain lah pasar malam..). Mana tau, golongan ahli syurga ni seronok dikelilingi malaikat jadi depa tenang selalu..Wallahu'alam =)

Seingat saya, usia Yusuf 30 hari kami mula bawa dia ke kuliah Dhuha di Taman Che Wan. Boleh kata hadiah usia sebulan Yusuf. Yusuf ambil pahala ahli lelap sebabnya, dia tidoq sampai habis kuliah..hehe. Bulan Ramadhan kami bawa dia tarawikh di masjid. Masa tu di Masjid Panglima Kinta. Pada awalnya, risau juga, takut dia menangis tengah-tengah orang solat. Kami tawakkal, ingat tempat yang dituju tu rumah Allah. Bentang selimut, biar je dia telentang kat sebelah sementara saya solat. Dalam kereta bagi susu siap-siap sampai kenyang. Alhamdulillah, jarang sangat dia meragam. Kami pun dah tak risau lagi.


  Masa ni usia Yusuf 3 bulan. Kadang-kadang ada pula yang sukarela nak tolong tengokkan dia..hehe. Ni kakak Fatin di Surau Taman Seri Raia.

 Yusuf beraksi bebas di Masjid Ipoh..Yusuf 5 bulan.

 Sedap lena dalam surau ni sebab ada 'ekon' Yusuf kata..





Di Masjid Tasek lagi..Yusuf 8 bulan.


 Saya sangat sukakan suasana sekarang, berkereta satu keluarga ke mana-mana sahaja. Dulu kami berdua, sekarang ada Yusuf lagilah seronok. 

Syukur pada Allah...atas nikmat yang diberi-peluang hadir di majlis ilmu dan masa bersama keluarga..


**Ibu Yusuf**





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Sahabat Saya

Sahabat Yang Datang Melawat

Peringatan

Segala yang saya tulis didalam blog saya adalah sekadar pendapat saya tentang pengalaman serta ulasan saya tentang berita yang saya baca serta saya dengar atau saya lihat dan alami sendiri.

Pendapat saya mungkin akan berbeza-beza dan tidak akan sentiasa sama diantara pendapat terbaru dan pendapat yang lama dan tidak ada kena-mengena dengan mana-mana pihak tertentu kecuali jika saya letakkan namanya atau linknya.

Saya tidak membenarkan kepada mana-mana pihak atau pembaca blog saya ini membuat printscrint terhadap blog ini atau mana-mana bahagian blog ini tanpa meminta izin saya terlebih dahulu, saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana individu yang cuba mencabuli hak persendirian ini.

Segala kata-kata saya adalah lahir dari hati turun ke jari-jemari...

Terima Kasih,

///Muhammad Nuruddin Bin Haji Bashah///
 
© Semua Tentang Yusuf dan Maryam All Rights Reserved