Cubaan kedua Yusuf

on Monday, September 10, 2012

Sebelum

Selepas
 
Ni cubaan kedua Yusuf meniarap.
Bukan setakat meniarap, dia tergolek terus! Punya cepat sampai tak sempat tangkap gambar masa dia meniarap. Yang ni pun berakhir dengan menangis sebab kepala dah kena kerusi tu (nasib baik bawah kerusi tu kain saja)..Susu mari juga laa..
 
**Ibu Yusuf**

Yusuf dah pandai meniarap sendiri!




 
Harini usia Yusuf 5 bulan, 4 hari..
yang bestnya, Yusuf dah boleh meniarap sendiri!Alhamdulillah ;) Saya tengah lipat kain di hujung kaki Yusuf..saja-saja letak dia atas toto kat bawah. Lantai kan rata, tak macam atas tilam yang kadang-kadang tenggelam timbul..Saya tinggalkan Yusuf sekejap sebab ke dapur rebus ikan nak bagi kucing..masuk ja bilik, tengok-tengok dia dah meniarap! Yusuf menangis kejap sebab sebelah tangan dia lurus lagi, tak pandai bengkok ke depan. Lepas saya tolong, seronoklah dia..Yusuf meniarap tak sampai 5 minit, lepas tu dia menangis balik..huu. Apa lagi, susu jer la yang boleh pujuk. Tok mama Yusuf kata dia dok rasa terkejut lagi, pertama kali kan..

 
Ni gambar cubaan dulu-dulu yang tak berjaya. Tiap kali dia macam ni, saya suka bagi kata-kata semangat.."Go Yusuf Go!" "Yusuf boleh!" "Gagal sekali bukan selamanya" lah, macam-macam la..hehe
 
**Ibu Yusuf**

Yusuf dah tangkap kaki


Yusuf dah pandai pegang kaki kiri sejak usi 4 bulan..sekarang dah 5 bulan lebih....dah try capai kaki kanan pulak.

Pagi2 Muhammad Yusuf akan naikkan 2 kaki dia kecik ja..pas tu hempas atas tilam...macam katon..ha ha ha ha...

Mungkin dia nak try exercise ni...

Muhammad Nuruddin Bashah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Sahabat Saya

Sahabat Yang Datang Melawat

Peringatan

Segala yang saya tulis didalam blog saya adalah sekadar pendapat saya tentang pengalaman serta ulasan saya tentang berita yang saya baca serta saya dengar atau saya lihat dan alami sendiri.

Pendapat saya mungkin akan berbeza-beza dan tidak akan sentiasa sama diantara pendapat terbaru dan pendapat yang lama dan tidak ada kena-mengena dengan mana-mana pihak tertentu kecuali jika saya letakkan namanya atau linknya.

Saya tidak membenarkan kepada mana-mana pihak atau pembaca blog saya ini membuat printscrint terhadap blog ini atau mana-mana bahagian blog ini tanpa meminta izin saya terlebih dahulu, saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana individu yang cuba mencabuli hak persendirian ini.

Segala kata-kata saya adalah lahir dari hati turun ke jari-jemari...

Terima Kasih,

///Muhammad Nuruddin Bin Haji Bashah///
 
© Semua Tentang Yusuf dan Maryam All Rights Reserved