Tanda kelahiran Yusuf semakin hampir

on Tuesday, August 21, 2012


Tengahari Khamis (5 April 2012) saya pulang sekejap ke rumah untuk mengganti plug lampu di luar rumah yang telah rosak. Saya bawa bersama nasi lemak untuk Wardah yang ketika itu sarat mengandung. Selepas siap memasang plus lampu, Wardah beritahu ada tanda darah turun (petanda bersalin) walaupun tak ada rasa sakit langsung. Saya tiba-tiba menjadi super kelam kabut yang amat sangat....maklumlah tak pernah tahu macam mana nak urus hal kecemasan bersalin..

Malah beberapa bulan sebelum itu  saya asyik berfikir bagaimana kalau aku tak sempat bawa Wardah ke hospital? Adakah dia akan bersalin dalam kereta? Atau ambulan? Macam dalam drama2 Melayu tu....

Saya memang tetap nak hantar beliau untuk diperiksa atau bersalin di Hospital Besar Ipoh...Sebabnya?

Pertama: ada banyak pakar
Kedua: saya tak percaya Hospital Daerah
Ketiga : Saya nak beliau pantang di Ipoh sebab tak ada bajet untuk ulang alik ke Jitra jika beliau pantang di rumah mak mertua saya..
Keempat : saya suka suasana Hospital Ipoh....

Bila diperiksa petang itu (saya ambil half day) Doktor kata bukaan tak cukup...Doktor suruh balik....nampak gaya Yusuf bakal lahir esok (Jumaat) nampaknya....

Akan bersambung lagi nanti........

Muhammad Nuruddin Bashah



Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

iskandarX said...

dia macam pakjang dia nie haa masa nak lahir leh rileks dulu sehari baru keluar hehehe


August 22, 2012 at 12:30 AM

Post a Comment

Anda dipersilakan untuk komen disini dengan tidaak meletakkan sebarang link spam kecuali link back ke blog and sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Sahabat Saya

Peringatan

Segala yang saya tulis didalam blog saya adalah sekadar pendapat saya tentang pengalaman serta ulasan saya tentang berita yang saya baca serta saya dengar atau saya lihat dan alami sendiri.

Pendapat saya mungkin akan berbeza-beza dan tidak akan sentiasa sama diantara pendapat terbaru dan pendapat yang lama dan tidak ada kena-mengena dengan mana-mana pihak tertentu kecuali jika saya letakkan namanya atau linknya.

Saya tidak membenarkan kepada mana-mana pihak atau pembaca blog saya ini membuat printscrint terhadap blog ini atau mana-mana bahagian blog ini tanpa meminta izin saya terlebih dahulu, saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana individu yang cuba mencabuli hak persendirian ini.

Segala kata-kata saya adalah lahir dari hati turun ke jari-jemari...

Terima Kasih,

///Muhammad Nuruddin Bin Haji Bashah///
 
© Semua Tentang Yusuf dan Maryam All Rights Reserved